onsdag 25 februari 2009

Bye Bye Brickell Body

Idag gjorde jag mitt sista träningspass på Brickell Body. Nästan lite vemodigt, trots att jag hatat stället.

Ni som följt bloggen minns säkert mitt gym Johnny Rock, gymmens motsvarighet till Dantes Inferno. Som jag förutspådde kånkade Johnny och ersattes av Brickell Body. Pumorna i Miami Heat Dancers byttes mot tatuerade fighters i Team Nogueira.

Men gymmets original finns kvar, bla. en flexibel herre som heter Jim. Han kör 3 timmar yoga varje förmiddag. De timmar han inte står på huvudet i nån Karma Sutra-liknande position gör han kaffe på Starbucks. Han går klädd i svarta shorts, svart t-shirt, cowboyhatt (!) och bär ständigt med en termos, samt en fickradio med NPR News. Efter varje träningspass duschar och skrubbar han sig i en halvtimme, sen dukar han upp sin lunch inne i omklädningsrummet, likt en picknick. Ett snille helt enkelt.

Min egna träning har gett resultat. Är äntligen tillräckligt deffad för både Beach 2009 och diverse bodysynth-dansgolv ute i Europa i vår.

Inga kommentarer: