onsdag 18 mars 2009

The Dream is Over


The dream is over
What can I say?
the Dream is Over
Yesterday
I was the Dreamweaver
But now I'm reborn
I was the Walrus
But now I'm John
and so dear friends
you'll just have to carry on
The Dream is over

Efter 1,5 år i Miami bär det idag hemåt. Inför hemresan gäller verkligen klyschan blandade känslor. Ska bli härligt att återse familj, vänner och kollegor, men extremt tungt att lämna solen, stranden och palmerna.

Vistelsen har inneburit en enorm erfarenhet, både privat och jobbmässigt. Men mest av allt har det varit en verklighetsflykt, en utopi. Får livet vara så här soft och enkelt?

Miami har för mig varit ett slags Narnia. En magisk parallellvärld, där vi upplevt extremt mycket och träffat ett myller av roliga karaktärer. Långt bortom vinter, stress, tidiga morgnar, bleka otrevliga människor, tunnelbanor och allmänt svenskt svårmod.

Men nu är det dags att ehh.. kliva ur garderoben igen. Det känns rätt ok, trots allt. Mitt kall just nu är inte att ligga och sola.

Flytten innebär också att denna blogg "LANGE i Miami" läggs ner. Även det lite trist, eftersom det varit kul som fan att skriva och fåna mig online.

Jag kommer inte fortsätta i Stockholm, trots att jag har mycket kul inplanerat i vår, bl.a. ett gig på en människa/maskin-mässa i Eindhoven i April.

Iallfall, stort, stort tack alla som följt bloggen och kommit med sköna kommentarer. Vi ses i Svennebo! Puss och adios från familjen Lange.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Välkomna hem,
ska bli kul att ses!
/Joppen

Anonym sa...

En bitter svensk på väg hem... :-)

me melodia sa...

We'll miss you guys!
Can't wait to visit.

Jonas abrhamsson sa...

hejsan grym blogg! hittade hit försent dock, men anledning var väl att jag inte haft nåt större intresse av USAlivet direkt...
Det har jag däremot nu !Så tänkte läsa igenom allt :) Nu till saken...
Vi är 6st som har tänkt att hyra hus i Miami i höst just i South Beach oxå, tänkte stanna i 4-5 månader eller nåt.....Jag undrar hur ni hyrde erat hus?,vilka ni hyrde av osv?...kan man snacka med er via msn eller mail eller nåt, vore skitbra, har en del frågor osv :) ha d gött MVH Jonas

LANGE sa...

Hejsan Jonas,
Kul att du diggar bloggen!

Du kan maila mig på lange.miami@gmail.com för tips på boende mm.

Jonas Abrahamsson sa...

Hejsan fick ni mitt mail eller :P ?..
Vill inte verka påfrestande, bara undra så de kom fram :)

Anonym sa...

This site is really cool! I found here alot of information that I was looking for. I am really happy to be a part of This site!